וועדת החוקה אשרה: מיידי אבנים יקבלו עד 20 שנה מאסר

    שלמה בן יוסף 1 Comment on וועדת החוקה אשרה: מיידי אבנים יקבלו עד 20 שנה מאסר
    13:33
    16.05.24
    מירי זורגר No Comments on עסיסי: מירי זורגר עם המתכונים לעוגת גבינה מושלמת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    וועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לקריאה שניה ושלישית הצעת חוק הקובעת כי יידוי אבן לעבר אדם, יחשב חבלה בכוונה מחמירה שדינו עד 20 שנות מאסר. עוד קובעת ההצעה, כי עונשי המינימום למיידי אבנים, יהיו חמישית מהעונש המקסימאלי. בנוסף, הצעה"ח תאפשר שלילת קצבאות הביטוח הלאומי להוריו של קטין שייענש למאסר (בתקופת מאסרו) בגין עבירות ביטחון או יידוי אבנים. וכן הטלת קנס עד סך 10,000 ש"ח להורי קטין שהורשע.

    על רקע התפשטותה של תופעת יידוי האבנים בתקופה האחרונה, מוצעים על ידי הממשלה תיקוני חקיקה שנועדו להביא להחמרת הענישה בעבירה זו, הדיון בוועדה נערך במשולב בשני הצעות חוק. הצעת חוק הנוער, מסמיכה את בתי המשפט לנוער להטיל על הורים קנס של עד 10,000 ש"ח לאחר הרשעת ילדם בנוסף לעונש שיושט על בנם.

    הצעת חוק העונשין מבקשת לקבוע עונש מינימום, על אדם שיורשע בגין יידוי אבן. עונשו לא יפחת מחמישית העונש המרבי שנקבע לעבירה, דהיינו מינימום שנתיים מאסר על העבירה במדרג הנמוך, וארבע שנות מאסר על העבירה במדרג הגבוה. בית המשפט יוכל לחרוג מהעונש המזערי רק מטעמים מיוחדים. הוראה זו מוצעת כהוראת שעה לשלוש שנים. עוד קובעת ההצעה, כי יידוי אבן לעבר אדם או כלי תחבורה בכוונה לפגוע, יחשב כחבלה בכוונה מחמירה ועונשו 10-20 בהתאם לנסיבות.

    בנוסף, המוסד לביטוח לאומי ישלול קצבאות ילדים וגמלאות (תוספת עבור הילד לקצבת תלויים (לנפגע עבודה), לקצבת נכות, לקצבת זקנה, לקצבת שאירים. תוספת עבור הילד להבטחת הכנסה ולגמלה לפי חוק המזונות) המגיעות להורים עבור ילדם הכלוא בבית הסוהר (בתקופת מאסרו) בשל ביצוע עבירה זו או עבירת ביטחון.



    1 תגובות

    מיין תגובות